John van Bruggen, Fleet Administrator
Hallo John! Kun je iets vertellen over je carrière bij Algeco?
Voordat ik bij Algeco aan de slag ging, werkte ik als beheerder van import-exportgoederen in de luchtvaartsector. In die periode deed ik waardevolle ervaring op in administratieve vaardigheden. Toen ik bij Algeco een vacature zag als Logistiek Administrator vond ik dat een goede kans en een logische stap om verder te groeien. Ik begon bij Algeco in augustus 2020 en mijn belangrijkste verantwoordelijkheden waren ervoor zorgen dat alle activiteiten met betrekking tot de inkomende en uitgaande eenheden in het systeem werden geregistreerd en dat de informatie over de projecten correct werd weergegeven. In minder dan een half jaar tijd is mijn werk gegroeid en ben ik nu Fleet Administrator.
Hoe zou je jouw rol bij Algeco omschrijven?
In mijn functie als Fleet Administrator houd ik toezicht op het beheer van onze vloot en zorg ik ervoor dat elke beweging op de werf nauwkeurig wordt geregistreerd in ons Navision-systeem. Gemiddeld verwerken we zo'n 100 (laagseizoen) tot 200+ (hoogseizoen) units per week. Dit omvat het afhandelen van verzendcontracten en tekeningen, het uitvoeren van driemaandelijkse vloottellingen en het rapporteren van eventuele schade aan binnenkomende units. Daarnaast is veiligheid een topprioriteit in ons depot. We voeren dagelijks veiligheidsinspecties uit en zorgen ervoor dat de veiligheidsprotocollen worden nageleefd. Ik ondersteun ook belangrijke projecten binnen het depot, zoals de Kaizen Operational Excellence-evenementen en de implementatie van Morpheus.
Welke vaardigheden zijn volgens jou essentieel voor in jouw functie?
Flexibiliteit en stressbestendigheid zijn zeker belangrijk, vooral tijdens het hoogseizoen. Ik geloof ook dat een sterke focus op veiligheid (VCA/VOL-mentaliteit) en effectieve communicatievaardigheden cruciaal zijn. In mijn functie is het essentieel dat ik kan multitasken me kan aanpassen aan verschillende situaties.
Wat motiveert jou in je werk?
Ik haal voldoening uit een goed georganiseerd systeem en het ondersteunen van andere afdelingen. Elke dag is anders en ik geniet van de diversiteit aan taken die bij mijn baan horen. Het zien van de positieve impact van ons Kaizen-project en de verbeteringen die we als team hebben doorgevoerd, is ongelooflijk motiverend. Dankzij onze Kaizen-inspanningen hebben we niet alleen operationele fouten verminderd, maar ook de efficiëntie over de hele linie verhoogd - of het nu gaat om veiligheid, kosteneffectiviteit, administratie of logistiek. Het is alsof het hele depot een goed gecoördineerde dans uitvoert!
Wat vind je het leukste aan je werk?
Ik vind het leuk om in het middelpunt van de actie te staan en betrokken te zijn bij de kernactiviteiten van ons depot. Het geeft voldoening om ervoor te zorgen dat elke unit die onze werf passeert, wordt gecontroleerd en goed wordt verwerkt. Bovendien houdt het samenwerken met collega's van verschillende afdelingen, van verkoop tot productie, de zaken interessant en dynamisch.
Hoe zouden je collega's je omschrijven?
Ik denk dat ze me zouden omschrijven als vriendelijk, beleefd, eerlijk en iemand met een can-do mentaliteit. Ik streef ernaar om elke taak met een positieve houding te benaderen en bereid zijn om te helpen waar ik kan.